امکانات لازم برای تحول دیجیتالی

 

یکی از عناصر کلیدی در تحول دیجیتالی، درک پتانسیل فناوری است. تأکید می‌کنیم، این موضوع به معنی «اینکه چطور همان کار را سریع‌تر انجام دهیم؟» نیست. بلکه به معنی آن است که از خود بپرسیم «فناوری‌هایی که داریم، چه قابلیت‌هایی دارند و ما چطور می‌توانیم کسب‌وکار و فرایندهای خود را طوری با آن منطبق کنیم که از فناوری‌های خود، بیشترین بهره را ببریم؟»

برای مثال در آمریکا، پیش از به وجود آمدن نتفلیکس، مشتریان برای کرایه‌ی فیلم به مغازه‌هایی مراجعه می‌کردند و در میان قفسه‌ها، نوارها و لوح‌های فشرده، به دنبال فیلم مورد نظر خود می‌گشتند. اکنون، مجموعه‌های محتوای دیجیتال بر روی دستگاه‌های هوشمند شخصی ارائه شده، و با توجه به توضیحات فیلم و علایق کاربر، پیشنهاداتی برای او ارائه می‌کند.

پخش آنلاین مستقیم اشتراک-محور بر روی تلویزیون، کامپیوتر و دیوایس‌های همراه هوشمند، کاربران به وضوح تحولی شگرف در صنعت کرایه‌ی ویدئو ایجاد کرد. به علاوه، نتلفیکس با استفاده از پخش آنلاین ویدئو، متوجه کاربردهای دیگر فناوری‌های موجود نیز شد. به عنوان نمونه این موضوع باعث بوجود آمدن نوآوری‌هایی مانند سیستم پیشنهاد محتوی بر اساس هوش مصنوعی شد، که مثال بسیار خوبی برای استفاده‌ی بهینه از تیم IT در یک سازمان است.

 

 

امکانات لازم برای تحول دیجیتالی

کسب‌وکار خود را برای بهترین استفاده از تحول دیجیتالی وفق دهید.

 

تحول دیجیتالی باعث شده راهکارهای خدمات مشتریان از نو شکل گیرند. مدل قدیمی خدمات مشتریان، به این صورت بود که در انتظار تماس مشتری، چه بصورت تلفنی و چه بصورت حضوری می‌ماندید. اما ظهور شبکه‌های اجتماعی، خدمات مشتریان را درست همانند تبلیغات، بازاریابی و حتی فروش تغییر داده است. شرکت‌های پیشرو، شبکه‌های اجتماعی را به عنوان فرصتی برای گسترش محصولات و خدمات خود به پلتفرم مورد پسند مشتری، می‌بینند.

درست است که افزایش کارآمدیِ خدمات حضوری و پشتیبانی تلفنی، بسیار مطلوب است، اما تحول حقیقی در صورتی رخ می‌دهد که تمامی فناوری‌های موجود را در نظر گرفته و کسب‌وکار خود را طوری با آن‌ها انطباق دهید که بهترین تجربه کاربری را ایجاد کنند. شبکه‌های اجتماعی برای جایگزینی پشتیبانی تلفنی بوجود نیامده، اما راه ارتباطی (و فرصت) جایگزینی است برای ایجاد خدمات بهتر برای مشتری. بنابراین بطور خلاصه می‌توان گفت انطباق محصولات و خدمات برای پذیرش شبکه‌های اجتماعی، مثال خوب دیگری از تحول دیجیتالی است.

 

امکانات لازم برای تحول دیجیتالی

 

اما آیا این موضوع در همینجا خاتمه می‌یابد؟ همانطور که قبلاً خاطرنشان کردیم، تحول دیجیتالی کسب‌وکارها را تشویق می‌کنند همه چیز را مورد بازبینی قرار دهند، که شامل ایده‌های سنتی تیم‌ها و دپارتمان‌های مختلف نیز خواهد بود. البته، این موضوع لزوماً به معنی آن نیست که پشتیبان‌های تلفنی را به ایجاد کمپین‌های بازاریابی وادارید! بلکه به این معنیست که می‌توان دیوارهای بین دپارتمان‌های مختلف را از میان برداشت. حضور شما در شبکه‌های اجتماعی، می‌تواند شامل خدمات مشتریان و بازاریابی نیز شده، و در کنار یک پلتفرم دیجیتالی اطلاعات کاربران را دریافت کرده، مسیرهای شخصی‌سازی شده برای آن‌ها ایجاد کند و سؤالات و مسائل مختلف مشتریان را برای واحد خدمات مشتریان ارسال کند.

 

امکانات لازم برای تحول دیجیتالی

منبع: salesforce