فناوری‌های کلیدی برای پذیرش تحول دیجیتالی در سال ۲۰۱۹

فناوری‌های کلیدی برای پذیرش تحول دیجیتالی

 

سال گذشته مشخص شد که حدود ۷۰ درصد از ابتکارات تحول دیجیتالی در رسیدن به اهداف خود موفق نبوده است. شاید در سال ۲۰۱۹ اوضاع بهتر شود. با آماده سازی مناسب، انتقال دیجیتال قابل دسترس است. یکی از مسائل مورد نظر این است که ‌می‌توان از میان فناوری‌های مختلفی انتخاب کرد که تبلیغات زیادی پشت آنهاست و انتخاب را دشوار ‌می‌کند. برای کمک به رفع این مانع، به بررسی برخی از زمینه‌های تمرکز اصلی که شرکت ها و CTO ها باید در سال ۲۰۱۹ در نظر بگیرند یا فناوری‌های کلیدی برای پشتیبانی از تحول دیجیتالی ‌می‌پردازیم.

 

فناوری‌های کلیدی برای پذیرش تحول دیجیتالی

 استفاده از AI برای کار هوشمندانه تر در سال ۲۰۱۹

 

سازمانها به جای یافتن روش‌هایی برای سختکوشی، به دنبال روش‌هایی برای کار هوشمندانه تر هستند. استفاده از هوش مصنوعی یکی از بهترین روش‌های توسعه بینش و بهبود بهره وری است. سازمان ها با استفاده از راه حل‌های AI ‌می‌توانند از مجموعه داده‌هایی که جمع آوری ‌می‌کنند بهره گیرند و از آنها برای اصلاح شیوه‌های کسب و کار روزمره استفاده کنند.

صنعت خرده فروشی به ویژه در تلاش برای افزایش درک خود از اولویت‌های مصرف کننده، AI را در سطح گسترده پذیرفته است. تحقیقات ژونیپر (Juniper Research) برآورد کرده است که هزینه‌های خرده فروشی جهانی در زمینه AI تا سال ۲۰۲۲ به ۷.۳ میلیارد دلار در سال خواهد رسید زیرا خرده فروشان تلاش ‌می‌کنند تا درک خود را از اولویت‌های مشتری افزایش دهند. پتانسیل AI به صنایع خرده فروشی محدود ن‌می‌شود با شرکت‌هایی در تمام جوانب زندگی که برای بهبود تصمیم گیری تلاش ‌می‌کنند.

صنعت بازاریابی نیز از ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی استقبال ‌می‌کند. به عنوان مثال، در نظرسنجی بیش از ۱۶۰۰ متخصص بازاریابی، ۶۱ درصد از آنها یادگیری ماشین و AI را مهمترین ابتکار عمل برای سال ۲۰۱۹ ‌می‌دانند. طی ۱۲ ماه آینده بررسی گستره پذیرش راه حل‌های AI جالب خواهد بود.

چگونگی اتخاذ هوش مصنوعی برای بهبود فرآیندهای کسب و کار روزمره بستگی به سازماندهی فردی دارد. با این حال، یک مورد کاربری AI که شرکت ها با هر حج‌می‌‌می‌توانند از آن یاد بگیرند، برای شرکت Virgin Holidays استفاده ‌می‌شود. شرکت Virgin Holidays در گذشته از AI برای استفاده خودکار و بهبود خطوط موضوع ایمیل استفاده کرده است. در واقع، با استفاده از AI، نرخ ارسال ایمیل Virgin Holidays با افزایش ۲ درصدی موجب درآمد بسیار بیشتری شده است.

صرفنظر از کانال‌های بازاریابی که برای رسیدن به مخاطبان مورد نظر خود استفاده ‌می‌کنید، باید توجه داشت که چگونه ‌می‌توانید AI را برای شخصی سازی محتوای بازاریابی خود موثرتر کنید. اضافه کردن AI به برند خود ‌می‌تواند ترکیب کاملی برای افزایش مشارکت مشتری‌های شما باشد.

فناوری‌های کلیدی برای پذیرش تحول دیجیتالی

 

محیط محلی خود را با استفاده از دستگاه‌های IoT دوباره تعریف کنید.

تحول دیجیتالی صرفاً در مورد تغییر بینش ها نیست، مرزهای بین جهان فیزیکی و اینترنت به آرا‌می‌محو ‌می‌شوند، زیرا محبوبیت دستگاه‌های اینترنت اشیا (IoT) همچنان افزایش ‌می‌یابد. فروشندگان IoT قادر خواهند بود تا همه چیز را از دستگاه‌های پوشیدنی و لوازم هوشمند برای جمع آوری داده ها به اینترنت متصل کنند.

برآورد شده است که بازار جهانی IoT تا سال ۲۰۲۱ به ارزش ۱۲۳ بیلیون دلار خواهد رسید. پذیرش گسترده دستگاه‌های IoT به آرا‌می‌در صنعت تولید رخ ‌می‌دهد که کالاها باید در حد امکان سریع و کارآمد از کارخانه به مصرف کننده منتقل شوند. دستگاه‌های IoT منابع کلیدی برای تولید داده ها برای ایجاد این امکان هستند.

افزایش استفاده از دستگاه‌های IOT تاثیر قابل توجهی بر حجم و کیفیت داده‌های در دسترس سازمان ها دارد. این امر به روشنی در استفاده DHL از دستگاه‌های IoT برای نظارت بر عملیات تدارکاتی خود نمایان است. سال گذشته DHL SmarTrucking در کامیون ها در سراسر هند مورد استفاده قرار گرفت تا مسیرهای ترانزیت را تجزیه و تحلیل کند و با موفقیت ۵۰٪ از زمان حمل و نقل را کاهش دهد.

شایان توجه است که دستگاه‌های IoT کاربرد میان صنعتی نیز دارند. اگر در حال حاضر در محیط اداری کار ‌می‌کنید، پس یک روش عالی برای اجرای IoT در محل کار خود، تبدیل دفتر کارتان به یک دفتر هوشمند است. استفاده از پلت فرم‌های برنامه ریزی هوشمند و روشنایی هوشمند برای کاهش مصرف انرژی، تنها برخی از روش‌هایی است که ‌می‌توانید برای بازسازی دفتر خود برای بازدهی در سال جاری استفاده کنید.

 

 تکنولوژی wildcard، بلوکچین

 

امروزه در بررسی تحولات دیجیتال باید بلوکچین را در نظر گرفت. با اینکه بلوکچین راه حلی طولانی در پذیرش جریان اصلی است، اما وسعت آن تضمین توجه به آن است.

بلوکچین به عنوان یک دفتر کل غیرمتمرکز توزیع شده، نه تنها معاملات مالی بلکه معاملات داده ای را نیز اصلاح ‌می‌کند. تا به امروز، بیش از ۷۵ بانک پیشرو در جهان به شبکه اطلاعات بین بانکی (IIN) پیوسته اند که توسط جَی پی مورگان، ANZ و رویال بانک کانادا اداره ‌می‌شود، تا بررسی کنند که چگونه ‌می‌توان از بلوکچین برای اصلاح کارایی معاملات مالی و کاهش تقلب استفاده کرد.

بلوکچین در خارج از دنیای مالی دارای کاربرد قراردادهای هوشمند مرتبط با کسب و کارها در هر اندازه ای است. قراردادهای هوشمند مانند توافقنامه‌های نظیر به نظیر هستند که قراردادها را به صورت خودکار اجرا ‌می‌کنند. یک مثال قابل توجه از آن Fizzy AXA است که محصول بلوکچین برای یک شرکت هواپیمایی به نام AXA است که از قراردادهای هوشمند برای توزیع خودکار جبران استفاده ‌می‌کند اگر پرواز مشتری بیش از ۲ ساعت به تأخیر افتاده باشد.

 

تحول دیجیتالی جهان جدید و با شهامت

 

با اینکه تحول دیجیتالی اغلب به عنوان یک کلمه نامفهوم نادیده گرفته ‌می‌شود، ن‌می‌توان انکار کرد که شیوه‌های کسب و کار استاندارد با ترکیب فناوری‌های جدید غیرقابل تشخیص ‌می‌شوند. خلاقیت در زمینه چگونگی استفاده از این فناوری ها برای افزایش کارآیی سازمان، کلید کارآمدی تحول دیجیتالی برای شما است.

تحول دیجیتالی لزوماً برای همه شرکت ها یکسان نیست. برخی از فناوری ها برای عملیات شما کم ارزش هستند، در حالی که برخی دیگر به طور طبیعی فرآیندهای متداول شما را تکمیل ‌می‌کنند. مدیریت اهداف و انتظارات به شما کمک خواهد کرد که فناوری‌هایی را به کار ببرید که بیشترین مزایا را ارائه ‌می‌دهند.

مهمترنی وظیفه شما تعیین فناوری‌هایی است که بیشترین بازدهی را برای سرمایه گذاری شما دارند. آمادگی ذهنی و داشتن اعتماد به نفس در استفاده از فناوری جدید به شما کمک خواهد کرد که یکی از آن شرکت‌هایی باشید که ابتکار عمل تحول دیجیتالی را به پایان ‌می‌رسانند.

 

مترجم: مهسا دبستانی قمصری (دپارتمان تولید محتوا، استودیو تحول دیجیتالی فردا) 

منبع: www.information-age.com